Busarna i himlen



Jag har inte haft marsvin på över två år. Den 16 juli 2012 dog PimPim i min pappas famn på Gotland medan jag befann mig på andra sidan av Atlanten och hade en väldigt dålig dag i övrigt. Det känns så otroligt länge sedan den 16 juli 2012 men det känns inte som om PimPim har dött över huvud taget. Efter att han dog fick min marsvinsomplacerande faster ta hand om hans kompanjon Molly och där har hon bott sedan dess. Igår förmiddags tog dock även hon sitt sista andetag på Jorden och även hon betar nu på de eviga gräsplättarna <3

Sqvimp och Mollybus vart 6 och 8,5 år och jag vill uppmana ALLA att läsa på om era djur. Genom min faster vet jag mycket om marsvinsvärlden och därför också att det finns många marsvin där ute som blir illa behandlade, även fast hussarna och mattarna kanske inte vet att dem gör fel. Det finns så mycket att lära om dessa söta små hårbollar. Jag uppmanar er att gå in på Eragons omplacering av marsvin, en sida på FB, som kan upplysa en mycket om man vill!

Dagbok | |
Upp