En självis i min systers rum

 
Nu har jag varit hos frisören två dagar i rad. Igår för att fixa ögobrynen och idag för att klippa topparna i mitt ganska slitna (inte längre) hår.
 
Jag har haft svart hår i ungefär ett och ett halvt år nu och under denna period har jag bara färgat ögonbrynen från blont till brunt en gång. För länge sen. Och mina vänner har tjatat. Och jag har lovat. Men aldrig gjort om. Men igår (eller ja... i tisdags då jag beställde tiden för att vara exakt) fick jag tummen ur och gick och fixade ögonbrynen. Och om det inte är värt det för att ens ögonbryn blir assnygga så är det värt det för själva behandlingen. Oh my god. Fick ligga ner i en vaaarm säng med täcken och hela köret medan hon noppade mina stackars små ögonbryn (trodde faktiskt att det skulle göra ondare än det gjorde).
 
Annars då? Fyra veckor kvar av skolan. Vad jag tyckt om första året i gymnasiet? Najs, sänkt mina betyg ganska mycket är något jag helst blundar för. Annars najs. Nästa år satsar jag på träningen och skolan och inte allt på scouting dock. Synd, men det är något som måste göras :(
 
Nu tror jag att jag tänker njuta av min fredag hejsvejs.
Dagbok, Ravenchild | |
Upp