Don't remind me that I'm a chickadee in love with the sky

 
Hänger med Gollum ikväll. Som typ alla kvällar när jag sover hemma. Vilket är ganska ofta. För att jag bor hemma. Idag vaknade jag och bara "idag har jag inget att göra, vilken perfekt dag att gå ut och göra nåt nyttigt som att springa.". På riktigt! Jag tänkte faktiskt så!!
Och sen tänkte jag att det kunde vara en bra ide att fråga Thomas ifall han ville göra något för att jag saknar honom och vi har inte träffats på ett tag och... jag saknar honom. Så vi skulle ut och "motionera". Vilket vi gjorde... i stan. Va? Nej men faktiskt. Vi tog en jättelång promenad, igenom Kolartorp, in i skogen, ut vid Storrudan och bestämde oss för att gå igenom tågperrongen till Pressbyrår. Tåget hade precis stannat när vi gick igenom perrongen och från ingenstans hör vi en kompis till mig ropa från tåget.
 
En kompis jag har mycket historia med, herre Gud! Vi träffas inte, ibland springer vi in i varndra. Som nu. Så jag och Thomas hoppar på tåget och drar in till stan. Är där ett tag och sen åker vi hem. Jag som skulle springa :(
 
Nu har jag legat och läst 120 sidor i Torka aldrig tårar utan handskar. Helt fantastisk bok! Den 8:e maj kommer min Game of Thrones-bok till biblioteket. Har letat desperat efter den första boken på engelska, vilken verkar vara utlånad överallt. Funderar faktiskt på att köpa serien. För att jag är en sån där jävel som måste äga saker. Alltså... jag är en sån som köper CD-skivor! Bara för att äga.
 
Nu ska jag sova för att i morgon ska jag, Cevin och Dani skjuta pilbåge i det jag hoppades skulle vara sommarväder men det blir väl kallt igen...
 
Btw har en Owl City obsession just nu så därför kändes det passande att ha ett fint citat som rubrik i detta inlägget. Varför inte?
Dagbok | |
Upp