Vem jag är och vem jag vill vara

Min korta lilla "beskrivning" på twitter lyder 16-årig Doctor Who-tittande heavymetalscout som tror på drakar. Och jag tycker det är en ganska genial beskrivning på vem jag är. När jag skrev ner den ville jag få med allt jag tyckte att jag är i en mening - och nu efteråt kan jag nog säga att jag lyckades.
 
16-åring. Kanske inte är lika läglig längre, med tanke på att min födelsedag är om en vecka. Menmen.
 
Doctor Who. Jag har bara varit en Whovian i åtta månader, isch. Men det finns inget som har fått mig så... snällt obsessed innan. Okej, sedan jag började på mina tonårsdagar har jag haft en liten förkälek att... kära ner mig lite för mycket i vissa saker. När jag var 12, precis innan jag fyllde 13, upptäckte jag Twilight och holy chizee vilken liten fangirl som föddes där. Ååh, jag var så beroende! Det går inte att beskriva. Mina väggar var tapetserade i affischer, min dagbok var nerklottrad med citat och det gick så långt att jag tog med mig böckerna till skolan för att läsa mellan *host* under lektionerna. Sedan var det samma visa igen med The Host, sen Jedward (döm inte 14-åriga Josse, snälla), sedan Harry Potter osv. Sedan någon gång när jag fyllde 16 växte jag upp lite och insåg att detta inte var nyttigt och att det var en aning töntigt. Sedan dess har jag haft obsessions, men inte låtit dem ta över mig lika mycket. Just nu är jag helt inne i Doctor Who, men jag mår inte dåligt av det, vilket är skönt. Och Dr Who är det som har hållt i sig längst för mig (förhoppningsvist livet ut). Okej, Twilight höll längre, hehe... Men Dr Who kommer slå ut det lätt.
 
Heavy Metal. Jag har nog en ganska varierande musiksmak om jag ska vara ärlig. Jag kan komma på mig själv med att sitta och lyssna på Avicii ibland. Avicii är dock ett undantag i den genren, hans låtar får mig att tänka på sommar, vänner och crazy upplevelser osv. Men annars tycker jag om "äldre" låtar. Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men de senaste jag har fått upp ögonen *host* öronen för är Sound of Silence och Kiss From a Rose samt en massa The Beatles. Men förutom det och sagolik fantasymusik så är mitt hjärta taget av hårdrocken. Nightwish och Evanescence är två stora favoriter. Men med lite Heavy Metal i öronen känner jag mig som ett bättre själv.
 
Scout. Behöver jag säga mer? Scouterna är pretty much my life. Har varit scout sedan jag var åtta (eller nio, minns inte riktigt). Vart ska jag börja med att beskriva detta? Kanske det faktum att jag har lagt ner så mycket tid på scoutingen denna terminen att jag vart så stressad att jag nästan vart sjuk säger någonting...
Jag kan beskriva allt det här i ett annat inlägg någon gång (annars kan jag hålla igång hela dagen). Men om man vill ta sig en snabb titt på vad jag skrev om min scouting för ca tre år sedan så klicka HÄR och HÄR.
 
Tror på drakar. Här menar jag alltså på vilken stor fantasynörd jag är. Turnéspel, riddare, drakar, pilbågar, alver, läder, silver, gröna skogar, slott och svärdfektning får mig att glömma allt och träda in i min egna värld. Jag har alltid kännt en kärlek till allt detta. Det får mig att må bra och drömma stort. Och människor, vi måste drömma stort <3
 
Så. Om ni har orkar läsa allt är jag riktigt imponerad. Om ni har brytt er är jag ännu mer imponerad, haha!
Ravenchild | |
#1 - - Scout4ever:

Älskade vän du är den mest underbara fantastiska personen jag känner <3

Svar: Vilken scout du en är så älskar jag dig också <3
Josefine Frisk

Upp