Jag och syster härjar runt på Medeltidsveckan

 
Gårdagen var helt fantastisk!
Jag och Linnea började dagen i Visby med att ta en fika och bli jagad av en geting, men trots det hade vi det trevligt i vår egna lilla trädgårshörna. Sedan drog vi vidare till medeltidsmarknaden och där, DÄR, folk! Där var det fullt med så mycket vackert att jag ville fälla tårar.
Älskar att gå runt till tonerna från flöjter, bland så vackert klädda människor (själv är man en fattilapp som inte har råd med sånt) och spendera onödigt mycket pengar på vackra prylar.

Kom hem med en silverring, ett handbroderat armband och en bägare med en klättrande drake på. Minns att jag ett antal gånger sa till Linnea något i stil med "jag vill bo här". Detta är inte första gången jag är här på medeltidsveckan, men det var länge sen. 2006 tror jag, och innan dess var det tradition. Anledningen till att jag slutade komma hit var att jag började på scouterna och de har som vana att lägga alla läger under vecka 32, den veckan medeltidsveckan är. Men i års sket jag i det. Behövde komma tillbaka!
 
På kvällen var det tornerspel och det var också helt fantastisk! Där stötte jag också in i Nevnarien, vars blogg jag har följt slaviskt sen 2011 (hon har också gjort denna designen jag har tillfälligt medan jag jobbar på min egna)! Hon blev utvald till en av riddarnas dam och när tornerspelet var slut tog jag tillfället i akt och sa hej. Yes!
 
Dagbok, Min stil, Ravenchild | Gotland, Visby, medeltidsveckan, tornerspel | |
#1 - - Elin [ n e v n a r i e n ]:

Så himla kul att ses var det! <3 Och där är ju mina kompisar: https://cdn3.cdnme.se/3909147/7-3/dsc_0989_53e0d7a42a6b2270674f20d8.jpg ;D

#2 - - Beatrice Jakobsson - Vimmelfotograf:

Underbara bilder!

Svar: Men tack så mycket! :D
Ravenchild

Upp