Doctor Who Callenge coming up!

Ikväll ska jag fira Doctor Who med att se det sista avsnittet jag har kvar (i den nya serien... muhahah jag har en gammal också). Detta halvåret har varit underbart! Och ikväll ser jag klart på det. Dagen till ära gjorde jag en challenge.
 
VARNING SPOILERS!

Your first Doctor?

-       Christopher Eccleston

You first companion?

-       Rose!

Your first episode?

-       Blink, fast där är doktorn med så lite så jag räknar med Eccleston som min första doktor…

Favourite doctor?

-       Aaah, älskar ju alla! Hur ska jag kunna välja? Men jag säger… Tennant. Fast jag älskar Matt! Och åååh jag älskar Christopher Eccleston! Men jag säger Tennant. Tennant. Men jag älskar Matt. Och Ecc… ja ni fattar. Har inte sett de andra än.

Favourite companion?

-       Det står nog mellan Ms. Rose och Ms. Clara här alltså. Men eftersom att jag inte känner Clara så väl och jag är en Die-hard Doctor/Rose chippare så säger jag Rose Tyler :)

Favourie pairing?

-       Som sagt. Ni frågar en vars OTP är Doktorn och Rose. Både tian och nian och ja, även elvan.

Favourite Rose episode?

-       Aaagh. Någon där dem är glada och lyckliga! Typ New Earth.

Favourite Martha episode?

-       Blink… haha! Det var ett tag sen jag såg dem så har inte alla i huvudet just nu.

Favouriet Donna episode?

-       Som sagt, har inte alla i huvudet men jag gillar Journys End, och även fett-avsnittet som jag inte kommer ihåg namnet på.

Favourite Amy episode?

-       Typ alla hennes och elvans avsnitt är ganska underbara. Meeeen jag säger nog The eleventh hour… tror jag. Vet inte!!

Favourite doctor alone episode?

-       Gillar inte doktorn ensam, han är så depp då. Men eftersom att han inte är så depp i buss-avsnittet (som jag inte kommer ihåg namnet på), så säger jag nog det!

Favourite christmas special?

-       Just nu är det ”A Christmas Carol”

Funniest moment?

-       Hur ska jag kunna bestämma ett? Det finns så många! Nian slängde ur säg underbara saker hela tiden ju! Typ, ”I’m looking for a blond in a Union Jack. A specific one. It’s not like I woke up this morning and had a craving”. Lovely. Eller när de gjorde en DW-referens i ett DW avsnitt. Are you my mummy? med tian. Underbart.

 Scariest moment?

-       Något med The weeping angels. Kommer inte på något.

Most romantic moment?

-       Okej. Har ett par. Amy och Rory på taket, Rory väntar på Amy i 2000 år, Doktorns farväl till Rose, doktorn när han säger att han tror på Rose. Nian kysser Rose, Doktorn 2.0 säger till Rose att han älskar henne. Jag vet att han sa det. Okej? Och nej, jag använder inga River Song moments. Tycker inte de är romantiska.

Scariest villain?

-       Jag brukar hata Daleksarna för att de kommer alltid och förstör allting!! Speciellt i Rose-avsnitten. Men annars tycker jag inte om The Master. Han är skrämmande för att han på sätt och vis är så lik doktorn fast ond. Men om en Cyberman kom fram till mig i verkliga livet hade jag ju försvunnit där ifrån så snabbt att ingen skulle hinna se mig springa. Eller en Weeping Angel men jag tycker att Cybermen är mycket hemskare.

Best kiss?

-       Nian och Rose? Eller Doctor 2.0 och Rose men jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska tycka om hela Doktorn 2.0 grejen…

Best friendchip?

-       Doktorn och Amy.

Best parent?

-       Rorys pappa!

Saddest moment?

-       Behöver man ens fråga? TAKE THREE GUESSES!

Most attractive actor?

-       David Tennant…

Most attractive actress?

-       Svår fråga men Claras utseende tycker jag är så gulligt!

Funniest actor/actress?

-       Matt Smith!

Saddest quote?

-       Men tian är ju expert på sånt. Typ allt tian säger. ”Rose Tyler, -” och ”I don’t want to go!”

Funniest quote?

-       Finns. För. Många.

Best ninth doctor moment?

-       ”Rose! I’m coming to get you.”

Best tenth doctor moment?

-       ”Yup, still got it”

Best eleventh doctor moment?

-       Hehehe. När han blir half cyberman och blir bad boy. Bara jag som typ tyckte det var något av det mest attraherande grejerna någonsin? Inte? Okej… :(

Happiest moment?

-       När Rose och doktorn träffas igen och springer mot varandra. Mm.

Most chocking moment?

-       River är Amys och Rorys dotter och Jack är the Face of Boe.

Favourite Clara scene?

-       När hon slår doktorn när ”han” säger att han gillar henne.

Best Clara quote?

-       ”Run, you clever boy. And remember.”

Ravenchild | doctor who, dw | |
Upp